Thursday, October 14, 2010

MoViE


Aku puas memikirkan  sama ada hidup ku ini boleh ke disamakan dengan filem2 yang berada kat dunia ni atau tidak. Adakah kisah hidup aku ini akan jadi sebuah cite yang lawak seperti senario, drama seperti nurkasih, serius seperti spiderman , sedih seperti lagenda budak setan, romantik seperti titanic ataupun menakutkan seperti jangan pandang belakang. Kalau cite aku same mcm filem2 ni aku xkan sia2 kan hidup aku ni.
Aku betul2 mengharapkan hidup aku ni merupakan sesuatu yang menarik yang x dpt aku lupa kan sampai aku tua, supaya pada waktu tua ku nanti bolehlah aku ceritakan kisah hidup ku pada cucu ku nanti. Hahaha. Tapi x selalu perkara yang terjadi sama dengan apa yg terjadi didunia realiti ni. Memang best, kalaulah aku dapat record balik perkara2 yang telah berlaku pada aku dari aku lahir hingga lah sekarang ni. Sayangnya perkara itu mungkin mustahil bagi diri aku ni.
SPIDERMAN
Kalaulah aku diberikan peluang untuk memilih salah satu filem2 kat dunia ni aku nk pilih cite Syurga cinta. Huhuhu. Coz cite ni menarik than aku suke ngan perwatakan hero and heroin cite ni. Kalau leh aku nak cari makwe or isteri macam heroin tu. Nnt boleh lah dye jadi seorang isteri yang solehah dan taat pada Allah dan suami nya. Aku sebagai hambanya didunia ini hanya mampu merancang saje dan yang menentukan nya hanya Allah S.W.T.
"Aku berdoakan pada mu agar kau berikanlah seseorang yang mampu menerangi hati ku teramat gelap ini kerana kekusutan yang menimpa diriku ini"Amin.


AKU BERDOA KEPADA MU, YA ALLAH


1 comment: