Wednesday, November 10, 2010

Getaran Jiwa

Kenapa semua ini berlaku pada ku
apakah salah ku pada mu
setiap hari keadaan ku semakin parah
ku rasa diri ku kini bagai berjalan
dijalan yang cahayanya semakin malap
aku terjatuh didalamnya
 aku mula lemas didalam kegelapan 
yang tak siapa pernah rasainya
sakit yang tiada penghujungnya

 Apa yang mampu ku lakukan disaat ini
tolonglah mengerti diriku ini
sesiapa tolonglah mengerti
aku dah letih untuk berpura-pura
walaupun diri luar ku cukup gagah menunjukan kekuatan
tapi hanya luaran sahaja
Semakin lama aku mencuba berlaku kuat
tapi semakin lemah jiwaku ini
ku masih lagi mengingati mu
sukar untuk ku lupakan mu

Sudah penat waktu berputaran 
seperti itulah penatku ini 
ku rasa keringatku kini mengalir
mengalir seperti air hujan yang mengalir di daunan
 mencari pengantimu
 seperti mencari air dipadang pasir yang tandus
tapi apakah dayaku
nasi sudah pun menjadi bubur


Bagiku kini berserah adalah jalan terbaik buatku
disamping itu ku selitkan jua doa
didalam penantian ku ini



Sesungguhnya aku hanya manusia yang tidak sempurna, mudah kecewa, lemah kerana siapalah aku untuk melawan mu........

NI DOA YANG SESUAI SKANG NI.....

1 comment: